Friday, September 25, 2009

I'm Back!!!!

Salam~

Aku dah balik Terengganu!!!! best giler balik kampung... ok... aku tarik balik giler tu... Tapi memang best... aku suke suasana kat sana. Memang berbeza habis ngan terengganu. Aku sampai pukul 6.30, khamis, 24/9 kat rumah...

Aku bertolak dari terengganu pukul 2.30p.m, then, sampai pukul 9.20 malam... Perjalanan ke sana mmg memenatkan...

keesokan harinya pun kitorg start raya... Mak Ngah n kak adawiyah ikut sekali. Tapi, Dudin n Abang Iwan x ikut... Kitorg pergi rumah Mak Long kat Gemencheh, kat sne jumpa la ngan Tuk Andak. Kat situ makan tengahari n solat zohor+asar. Pastu kitorg proceed ke rumah Mak chik kat seremban... Kat sane, makan sotong n ikan bakar... Mi goreng... pastu ade sup, tp, aku x cuba r... on 'diet' la ktekan... Lepas bermalas-malasan kat rumah Mak chik, kitorg pun blik semula ke Melaka... Tp, belum blik rumah... kene pergi rumah pak lang dulu...

Oh! How I wish there would be a door mcm dlm doraemon tu... Penat giler!!! Aku lupe plak nak bawa bntal kecik untuk letak kat belakang, since I got backpains a lot these days...

sampai kat rumah Pak Lang, semua orng dah letih. Solat maghrib+isya' n makan(aku mkn sayur jer)... Aku langsung tak buka kamera coz dah penat sangat... Abang Iwan datang ngan dudin naik motor... Perjlnn dr Nyalas ke rumah pak lang ade la dalam sejam... Pas2, mse blik, dudin x nk naik motor (sbb die tkut..hihi)... so, kak adawiyah n abg iwan la naik sme2...

Malam tu sume tidur awl... esok paginya x ade schedule. huhu.. kitorg nak bakar ayam!!!! best giler... mak ngah tolong buatkan rempah... n for the first time aku tgk pokok lengkuas n gali sendiri lengkuas tu... Mule2, aku tersalah ambik pokok bunga kantan... Lepas Mak ngah bagitau, baru r aku berguling-guling gelak... hehe...

Then, aku maen buaian, lari2 kejar ayam... melawat kambing2... sapu2 smpah n bakar sampah.... Aku kuar gi kedai ngan kak adawiyah naik motor... This is my third time thun ni aku naik motor ngan kak adawiyah... Kitorg pergi cari limau bali, beli arang, beli air gas+ jus, top up n mcm2 la... Best gler naik motor... Rse mcm bebas sgt2!!!

Malamnye, bakar ayam... sudah bakar, aku makan n msuk bilik untuk siapkan WMV psl family kat Melaka... Aku tidur lambat gk...

Esoknye, aku bgun 6.44a.m.... Dh nk blik.... sdey2... Aku kemas2 brg n siapkan project tu... Tp, x la cntik sgt coz aku nak cpt... Abg ngah dtg so, abah pun bercerita ngan abg ngah... Macam2 lauk2 yang disebut abah yg lgsung aku x pernah mkn... Antarenya:
1) Coto makasar (mcm tu kot ejanya)
2)Gulai ayam campur durian mekar
3)Gulai umbut pisang

n byk lgi r....

Pukul 11, kitorg blik ke terengganu...

Next n3 aku upload gambar plak...

Daa~

2 comments:

~ctie~ said...

syak,,,
mu sj nk jles kan ak 0p?
mntang2 ak xblik lubuk per0ng taun nie...
xpe2..ekgi klu ak blik,ak wt jles mu l0p...
ad ubi ad btas,
ad ct mkn ler ubi tuh...

~sje repek cnie...

Sya'ak Lee said...

haha!!!
mne ade ak sje nk jleskn mu...
aku MMG nk jeleskn mu...
haha!!!