Saturday, February 27, 2010

Update 27/2/2010

Salam~

SPM results will come out before school holidays.... Hopefully everyone will do well~~~

Minggu ni adalah minggu paling busy out of all minggu2 dalam tahun 2010 setakat ni. Mak Cik pergi KL, so aku terpaksa buat semua kerja rumah including cooking... Then, mak pulak pergi rombongan sekolah hari Rabu baru2 ni... -.-"

It's not that hard to cook... but... I have to cook something universal. I mean something that everyone would eat... That's why it became hard....

1. Sakinah x makan sup ikan or anything that's too spicy...
2. Mundzir x makan masak tumis ikan
3. Dudin nak sesuatu yang berkuah
4. Wahidah x makan gulai

So I end up cooking
1. Ahad - Ikan masak merah
2. Isnin - Sup ayam
3. Selasa - Sup ikan + telur dadar + kangkung goreng belacan
4. Rabu - Sayur masak lemak + ikan goreng + belacan
5. Khamis - Ikan masak merah + sup sayur
6. Jumaat - Kari ikan (First time and luckily it tasted quite good...)+ ikan goreng

Itu belum lagi breakfast... I spend my day mostly in the kitchen...
*wheww*
Nasib baik mak balik pagi esok...
p/s : TO Mom : I would like to have my position as the 2nd daughter back... TQ~~~

Other than that, I'm learning mandarin right now little by little... I'm applying the position as an editor for Chocolyn. I'm quite active watching the K-pop videos, shows and MVs since ZLY is on hiatus right now. Nothing much to do nowadays and I'm still thinking of doing some useful things before school thingy come back into the scene...

I'm going to make a new blog to publish my stories... but since I'm still working on the stories right now so I can't give the exact date I'll publish the blog...keke~~~


That's all!

Daa~~

2 comments:

ANA said...

ok,sal mandarin class,wow!magnificant..bagus2,keep up ur gud job syaak

ok,pasal umah:gosh,ditinggalkan untuk lima ari..if i,ill dying missing my mom..ahaha..macam manja..ahhh...sb apa taste adik2 kita salu lain2..huhu...nk buat mskn pedas la best,baru angkat selera..tp yg mknnye,sy ngn mak ayh..adik2 tak mkn..huhu..terpksa kurangkan cili...pedaskan baik untuk penghadaman..huhu

Sya'ak Lee said...

magnificent la...

ye la 2... sy pch kepla mikir nk msk bnde...