Thursday, July 30, 2009

Ape nak jadi???

Salam~

Hari ni Khamis, 30 jul.... lepas hbis klas kul 3 ptg, ctie n wanie went to see me. Then, I ended up, being dragged by them to the pok long, pemndu bas...huhu... x psl2 aku yang baek ni gak yang kene. Esok nak pergi kejohanan ISTEC, so, kene la gi sewa bas. dib pun ikut esok utk jd pengurus pasukan agknye... Then, cam biase aku gi taekwando, fooling around with the junior, few of them are my senior in taekwando, but they are still my junior in school...hehe...
Aku maen la lari2 dalam dewan gemilang tu, ade la 5 round, then, kaki aku pun start sakit... haha... That's what I get when being a hyperactive kid.

Yang tu just intro jer....

But, when I go back to my so-called home in TSM, then, I saw the realities of the life in Malaysia especially in Terengganu these days...

Aku sedih gak tengok remaja2 kat sini dah jadi entah ape2. I really miss the old days. Aku takut sgt ape akan jadi pada generasi kanak2 zaman sekarang. Well, if they live in these environment, then, we can't expect much in the future. Untuk membayangkannya pun, aku jadi ngeri. Being one of the well known and respected family here made me feel guilty... Hanya dapat melihat je satu demi satu kerosakan kepada anak2 muda zaman sekarang. Aku harap gak jemaah buat something untuk bdk2 di sini. Tp, nak buat camne, semua sibuk ngan kerja... Apalah yang dapat dibuat oleh aku n dib melainkan memandang je dengan jijik dan malu.

Anyway,
kepada semua mnusia2 yg msih punya sedikit syg pada islam...bangkitlah... Adakah kita mahu mereka2 ni islam hanya sekadar nama sahaja??? If that's so, then prepare yourself to go to the hell.... Sbb, kalau kita tak cuba untuk bawa mereka ni kembali ke jalan yang benar, then, kita pun tak banyak bezanya dengan mereka.....

Teruslah berusaha untuk kembalikan islam!!!

............

1 comment:

ANA said...

td st pi pizza jap..punya lah ramai org, mcm nk gi perang..(intro jer)

pastu yg memualkan tekak anak2 lembu dpn umah sy nih, ada ah dua tiga ekor wanita eyh salah betina yg duk kat tepi2 kaki lima tgh cari pelanggan.. sy ckp serius, tgh cari pelanggan!

pastu ada lar sy dgr, suara dia, garau mcm jantan.. siehh, sy malu..

sy rasa nk amik kasut tumit tinggi sy, sumbat lam mulut dorang..tp rasa syg lop..hihi

sy tak jd nk beli piza, dan terus balik(penutup)

so,tu lar citer sy